طراحی تجربه کاربری با طراحی وب سایت پایان نمی یابد

طراحی تجربه کاربری چیزی است که بیشتر ما با وب سایت های آن ارتباط برقرار می کنیم. اما باید طراحی تجربه کاربری  را فراتر از طراحی وب سایت گسترش دهیم.

اجازه دهید با یک سوال شروع کنیم:

به عنوان یک مصرف کننده ، بسیار نادر است که تنها تعامل شما با یک مارک از طریق وب سایت آن باشد. به عنوان مثال یک سایت تجارت الکترونیکی را در نظر بگیرید. شما محصولی را از آن خریداری می کنید و بعد چه اتفاقی می افتد؟

شما یک ایمیل تأیید دریافت می کنید.

هنگام ارسال بسته ، ایمیل دیگری دریافت می کنید ؛

هنگام تحویل بسته ممکن است یک ایمیل یا پیام کوتاه دیگر دریافت کنید.

بسته را دریافت کرده  و با یک طراحی بسته بندی مواجه می شوید.

شما خرید خود را باز کرده و از آن استفاده می کنید.

اینها همگی تجربه کاربر در تعامل با سایت تجارت الکترونیکی هستند. اگر در هر یک از مراحل   یک ناهماهنگی و تجربه نامطلوب وجود داشته باشد ، به راحتی می تواند اعتماد کاربر را از بین ببرد.

بنابراین ، مطلبی که امروز می خواهم  بررسی کنیم این است که 10 نکته را بررسی کنم که طراحی UX  باید فراتر از وب سایت باشد تا اطمینان حاصل شود که تجربه بدون اصطکاک و بی نقص برای کاربر باقی خواهد ماند .

گسترش طراحی UX فراتر از وب سایت

به عنوان یک طراح وب ، ممکن است فکر کنید که این قسمت از تجربه کاربر زیر چتر مسئولیت های شما قرار نمی گیرد. البته ممکن است در این مورد حق با شما باشید.

برای اینکه کسب و کار ها واقعاً موفق و سودآور باشند ، باید تصویر بزرگتر را به دقت بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که تجربه کاربری در هر بخش از فرایند کسب و کار، بی عیب و نقص باشد. حداقل ، شما باید تحقیق و استراتژی UX را که برای سایت انجام می دهید به اشتراک بگذارید تا تیم های دیگر بتواند اطمینان یابد که  تجربه کاربری سایت به سایر حوزه های تجاری نیز انتقال می یابد.

اینها مواردی هستند که باید درباره شان فکر کنید:

1. برنامه موبایل

این روزها غیر معمول نیست که وب سایت ها برنامه تلفن همراه دارند. از آنجا که کاربران موبایل  می توانند رفتار متفاوتی از آنچه در دسک تاپ تجربه می کنند در نسخه موبایل داشته باشند، طرحی برنامه مشابه سایت ضروری نیست.

با این اوصاف ، یک برنامه نباید کاربران  دسک تاپ را مجبور به یادگیری دوباره نحوه پیمایش یا تعامل با کسب و کار کند. بنابراین ، مارک تجاری ، طراحی رابط کاربر ، سرعت ، امنیت و ناوبری همه باید با آنچه قبلاً از نظر قابلیت استفاده مشخص شده است هم تراز باشند.

2. ایمیل

اکثر وب سایت ها با ایمیل ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال ، خبرنامه های وبلاگ ، ایمیل های تأیید خرید و پیگیری های مربوط به فرایندهای  وب سایت با ایمیل انجام می شود.

 کاربران به خوبی می دانند وقتی آدرس ایمیل خود را ثبت می کنند ، در ازای آن نامه الکترونیکی دریافت می کنند. در بسیاری از موارد ، ایمیل ها به درستی سازماندهی و طراحی می شوند. اما اگر چیزی   اشتباه باشد، این پل می تواند به راحتی بین برند و کاربر بسوزد.

برای حفظ UX ، ایمیل ها باید به شرح زیر باشد:
هماهنگی نام تجاری و سبک بصری وب سایت در ایمیل .

یک موضوع ، تبریک یا پیشنهاد شخصی می تواند شروع خوبی باشد.

پیام رسانی  و اطلاعیه  سایت ، به ویژه هنگامی که صحبت از CTA می شود.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که دریافت  ایمیل یک اصرار یک طرفه و غیر بازگشت نیست . بنابراین ، گزینه "لغو اشتراک" باید در منطقه ای باشد که به راحتی قابل تشخیص است و دارای رنگ قلم کاملاً متضاد باشد

3. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی کانال دیگری است که معمولاً به یک وب سایت متصل می شود. شما نمی توانید تجربه کاربری و نحوه تعامل با کاربر در رسانه های اجتماعی را کنترل کنید ،  اما تصاویر و پیام های ارسال شده باید در  حیطه مارک تجاری on-brand شما  باشد.

این بدان معناست که مواردی مانند الگوهای رفتاری و شکلک ها - که از روشهای محبوب ارتباطات در زمینه اجتماعی هستند - فقط در مواردی استفاده می شوند که  بخشی از هویت برند باشند. در غیر این صورت ، باید راه های دیگری برای برقراری ارتباط جذاب پیدا کنید.

قسمت دیگری از تجربه کاربر که باید به آن فکر کنید ، پشتیبانی از مشتری است. شبکه های اجتماعی شباهت زیادی به فروشگاه رفتن دارند. اگر کسی در خرید یا خدمات دریافتی خود مشکلی داشته باشد ، افراد زیادی در آنجا حضور دارند که شاهد شکایت و نارضایتی او هستند .  بنابراین کیفیت همراهی و پاسخگویی به مشتری باید در بالاترین سطح باشد.

4. پیام کوتاه

لازم نیست هر کسب و کاری از طریق پیام کوتاه به مشتریان متصل شود. اگرچه احتمالاً شرکتهای تجارت الکترونیک ، سایتهای خبری و ارائه دهندگان خدمات شخصی این کار را خواهند کرد.

با این وجود اگر  یک کسب و کار از پیامک استفاده می کند ، تمام دستورالعمل های UX همانند سایر کانال ها در اینجا نیز اعمال می شود:

پیام ها را مختصر نگه دارید ؛

اطمینان حاصل کنید که مناسب و با ارزش هستند.

 تعداد زیادی پیام نفرستید.

انصراف را آسان کنید.

اساساً ، اگر نمی توانید آن را به عنوان یک ارزش افزوده برای ارائه کسب و کار معرفی کنید ، از آن استفاده نکنید.

5. تلفن

هر وب سایتی که شماره تلفن خود را منتشر کند ، باید انتظار دریافت تماس از طریق مشتری  را داشته باشد. گرچه در اینجا چیزی برای طراحی بصری وجود ندارد ، اما تجربه تماس تلفنی با یک شرکت باید با آنچه در جاهای دیگر تجربه می کنند مطابقت داشته باشد.

یکی از راه های انجام این کار ، طراحی سیستم مسیریابی آسان برای پیگیری است. برای افراد تماس گیرنده باید ساده باشد که بتوانند شماره را انتخاب کنند. علاوه بر این ، نباید هیچ حلقه وجود داشته باشد. ا

روش دیگر برای اطمینان از سازگاری ، پایبندی به یک اسکریپت است - که برای مراکز تماس معمول وجود دارد. از هر تماس گیرنده باید با  لحن گرم استقبال گردد و به یک شیوه واحد  رفتار گردد(البته به شرایط بستگی دارد).

6. ADS

این روزها مکان های زیادی وجود دارد که مارک ها می توانند تبلیغ کنند:

جستجوی گوگل؛

شبکه های اجتماعی؛

شبکه های تبلیغاتی ؛

تلویزیون؛

رادیو

پادکست ها؛

وبلاگ ها

بیلبوردها

ایمیل مستقیم.

هنگام طراحی یک کمپین تبلیغاتی ، باید پیام رسانی بر اساس زیبایی شناسی   ارائه شود. اگر هویت و مارک تجاری  بین  آگهی ها  سازگار نباشد ، ممکن است در تشخیص نام تجاری  توسط مشتری تأخیر ایجاد شود. یا بدتر ، اصلاً  قابل تشخیص نباشد.

7. بسته بندی

مارک هایی که محصولات را می فروشند ، باید به این فکر کنند که بسته بندی چگونه بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. بسته بندی  های در نظر گرفته شده نیز دو نوع هستند.

اولین بسته بندی خود محصول است. نام تجاری باید به صورت  مشخص و مطابق با سایت باشد که از آن خریداری انجام شده است .

همچنین باید به راحتی باز شود.یا اگر ابزاری لازم است، مشتری باید بدانید که برای بیرون آوردن محصول از بسته بندی به ابزاری نیاز دارد.

همچنین باید به فکر بسته بندی بیرونی کالاهاباشید. محصول باید به خوبی درون بسته بندی قرار بگیرد.  همچنین بسته بندی باید طوری باشد که برای بازگشت کالا در صورت عدم رضایت قابلیت استفاده مجدد را داشته باشد.

8. محصول

خود محصول باید با انتظارات تعیین شده و عنوان شده  در  وب سایت همسو باشد.

9. نمای بیرونی کسب و کار 

از ساختمان محل استقرار شرکت تا وسایل حمل و نقل مربوط به شرکت باید نشانه هایی از نام تجاری داشته باشند

10. نمای داخلی کسب و کار

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد "طراحی" فضای داخلی کسب و کار برای بدست اوردن UX خوب باید به ان  فکر کنید:

دکور
چیدمان؛
علامت گذاری
وسایل؛
در دسترس بودن (محصولات یا افراد) ؛
کیفیت خدمات به مشتری ؛
روند پرداخت.
مهم نیست که این شرکت چه کاری انجام می دهد - خواه یک خرده فروش بزرگ  باشد یا  کسب و کار کوچک مستقل . اگر تأسیسات کسب و کار خوب به نظر رسد ، بی عیب و نقص کار کند یا تجربه خوبی   به فرد ارائه دهد ، بازگشت دوباره مشتری هموار خواهد بود.

بنابراین ، تمام کارهایی که برای طراحی یک  وب سایت ساده انجام می دهید ، باید در فضای داخلی کسب و کار  استفاده شود.

طرح ها و ابزارهای ایجاد وب پالت رنگی بروز در طراحی سایت

جدیدترین روندهای طراحی وب ، رقابت شدید بین رنگ و تایپوگرافی را برای تسلط بر تجربه بصری کاربران نشان داده است. پالت های رنگی براق و پرشور هیجان انگیز هستند ... ، رنگ و تحرک احساس را تحریک می کنند و کیفیت سایت طراحی شده را فراتر از سادگی بصری می برد.

تاریخ : 1400/03/26  

 

بخوانید

7 مهارت که یک طراح سایت در سال 1400 برای پیشرفت نیاز دارد

طراحی وب یک زمینه در حال پیشرفت است. آن دسته از حرفه ای ها که مدت زیادی در صنعت بوده اند شاهد عرضه محصولات جدید و بیشتر بوده اند ، ایده های بیشتر نوید رشد بیشتری از سایر صنایع را در طراحی سایت ایجاد کرده است.

تاریخ : 1400/03/25  

 

بخوانید

10 افزونه افترافکت برای طراحان UI

After Effects به یکی از کاربردی ترین ابزارها برای طراحی و نمونه سازی انیمیشن برای پروژه های تعاملی تبدیل شده است. اما AE ابزاری پیچیده با هزاران ویژگی برای یادگیری است. خوشبختانه افزونه ها ، ابزارها و برنامه های کاربردی بسیاری برای سرعت بخشیدن به گردش کار ، مدیریت زمان ومواجه شدن با پیچیدگی های انیمیشن وجود دارد.

تاریخ : 1400/03/27  

 

بخوانید


Privacy Preference Center