گوگل سرویس Visual Inspection از مجموعه سرویس های جدید Google Cloud Platform (GCP) را راه اندازی کرده است که به تولیدکنندگان و مشاغل کمک خواهد کرد در هنگام بازرسی خط تولید کالاهای معیوب را تشخیص دهند. این اولین سرویس GCP غول فناوری است که به تولیدکنندگان اختصاص داده شده و از رشد ورود فزاینده گوگل به این صنعت حکایت دارد.
طبق گزارشات VentureBeat ، این نقص ها هر ساله هزینه های زیادی برای تولیدکنندگان به بار می اورند. هزینه های مربوط به تامین کیفیت 15 تا 20 درصد از درآمد فروش یک مارک تجاری را می بلعند. هوش مصنوعی و بازرسی بصری با هدف حل این مشکل ، تولید کنندگان را قادر می سازد قبل از ارسال محصولات برای مشتریان ، بررسی کیفیت و اصلاح خطاها را انجام دهند.
با شناسایی چنین نقایصی در اوایل مراحل تولید ، کسب و کارها قادر خواهد بود تولید کلی خود را بهبود بخشد ، بازده را افزایش دهند و هزینه های مرجوعی را کاهش دهند. Visual Inspection دو کاربرد سطح بالا در تولید را پوشش می دهد: تشخیص نقص و بازرسی خط مونتاژ.
با تنظیم دقیق نرم افزار برای مشخصات هر کسب و کار ، هوش مصنوعی Visual Inspection می تواند نقایص احتمالی را به صورت برخط و real-time تشخیص دهد . از اولین کاربران این سرویس جدید می توان به رنو ، فاکسکان و کیوسرا اشاره کرد.
گوگل عنوان کرده است که نرم افزار می تواند انواع دسته بندی محصولات از لحاظ کیفیت محصول را 300 برابر سریع تر از انسان برچسب گذاری نماید . دقت نرم افزار با قرار گرفتن در معرض محصولات بیشتر با گذشت زمان افزایش می یابد.
هوش مصنوعی Visual Inspection در برابر Amazon’s Lookout for Vision قرار خواهد گرفت ، یک سرویس ابری مشابه که تصاویر را با استفاده از بینایی ماشین برای تشخیص نقص در کالاهای تولید شده تجزیه و تحلیل می کند ، البته قابل توجه است که نرم افزار آمازون در مقایسه با Google حداقل به 30 تصویر پایه نیاز دارد اما نرم افزار گوگل فقط به 10 تصویر پایه نیاز دارد.
مدیر گوگل کلود عنوان کرد ; هوش مصنوعی ثابت کرده است که به ویژه در کمک به خودکار کردن روند کنترل کیفیت بصری برای تولید کنندگان می تواند بسیار مفید باشد- نقطه ضعفی که صنعت همواره با ان درگیر بوده است. امیدواریم که شرکت های بیشتری در این حیطه فعالیت کنند زیرا همچنان به یافتن راه های جدید و نوآورانه برای استقرار هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ نیاز است.