طراحی وب یک زمینه در حال پیشرفت است. آن دسته از حرفه ای ها که مدت زیادی در صنعت بوده اند شاهد عرضه محصولات جدید
و بیشتر بوده اند ، ایده های بیشتر نوید رشد بیشتری از سایر صنایع را در طراحی سایت ایجاد کرده است.
ابزارهایی که ما به کار می بریم ، مانند هدف های هستند که دائماً در حال حرکت هستند ، البته مهارت های اصلی قابل
انتقال و با دوام هستند و به شما اطمینان می دهد که شما نه تنها در صنعت زنده می مانید بلکه در آن پیشرفت می کنید. این
مهارت ها ویژگی هایی هستند که می توانید انها را بیاموزید و به رشد حرفه ای شما در سال های 1400، 1401 و فراتر از
آن کمک می کند.
1. توانایی تصمیم گیری
زندگی یک سری تصمیمات است ، از پوشیدن جوراب گرفته
تا کدام برنامه ریزی ذخیره پس انداز زندگی تان برای اینده . هر یک از ما در روز تصمیم گیری های
متنوعی پیش رو داریم. اکثر مردم با حدس و گمانه زنی ، ممکن است تصمیم گیری خود را انجام دهند. آنها تصمیمی می گیرند و
سپس همان تصمیم را بارها و بارها عملی می نمایند. توانایی تصمیم گیری و پایبندی به آن ، افرادی را که در کار های
تجاری بزرگ تصمیم گیری های استراتژیک را انجام میدهند از افرادی را که نمی توانند تصمیم بگیرند برای شام چه چیزی
بخورند ، از هم جدا می کند.
2. هدف کاری خود را مشخص کنید
فکر بدی نیست که با اصول
به طراحی بپردازید. از تئوری رنگ گرفته تا تایپوگرافی از UI گرفته تا چیدمان ، این مهارت های
اصلی برای عملکرد طراحی شما مفید هستند ، و به شما کمک می کنند در سطح بالاتری به طراحی بیاندیشید. بسیاری از
نوازندگان می توانند چندین سبک را بنوازند ، اما تمایل دارند که از یک ساز استفاده کنند. آنها تصمیمی اساسی گرفتند که
تمرکز خود را روی یک ساز بگذارند. شما نیز هدف کاری خود را تعیین کنید در عین حال که در تمام جنبه های طراحی سایت اگاهی
دارید در یک شاخه به عنوان هدف کاری تمرکز نمایید.
3. مثلث مقدس
مثلث مقدس در طراحی وب HTML ،
CSS و JavaScript است. یاد بگیرید که چه هستند و چه کاری انجام می دهند. باید این مهارت ها را به اندازه کافی درک کنید
به اندازه ای که در یک گفتگوی تخصصی در در یک اتاق در مورد آنها صاحب نظر باشد. شما در واقع نیازی به دانستن نحوه
و جزییات کدنویسی آنها ندارید - گرچه من واقعاً طراح صاحب سبکی را ندیده ام که بر حطیه کدنویسی این مثلث مقدس اشراف
نداشته باشد.
در اینجا من در مورد چارچوب ها ، کتابخانه ها یا جدیدترین ابزارهای ساخت صحبت نمی کنم. این
موارد فقط در سطح کلان برای برنامه نویسی هستند. من در مورد درک عناصر سازنده سایت صحبت می کنم ، پس
مثلث مقدس در طراحی سایت HTML ، CSS و JavaScript را فراموش نکنید.
4. ارائه ساده داشته باشد
مهم نیست که در چه زمینه ای از طراحی هستید ، باید ایده های خود را به شخصی که دانش شما را ندارد به اشتراک بگذارد
. ممکن است اصول اولیه را برای مشتری توضیح دهید یا تصمیم گیری خود را برای یک همکار توضیح می دهید ، برای ارائه
ایده های خود بهترین راه شنیدن است.پس همه چیز را ساده توضیح دهید.
غالباً ، یک ارائه متقاعد کننده از روش هرچه
کمتر بیشتر استفاده می کند. وقتی همه موارد غیرضروری را حذف کردید و جزئیات اضافی را کنار بگذارید ، صدای
شما نیز بسیار موثر است. اغلب استعاره مفید است ، زیرا یک مفهوم را به قالبی تبدیل می کند که فهم ان برای
شخص دیگر که دانش فنی شما را ندارند راحت است.
5. استراتژی سئو
SEO ( Search
Engine Optimisation- بهینه سازی موتور جستجو ، برای یکی دو نفری در ایران که نمی دانند این اختصار مخفف چه کلمه ای است)
یک حوزه گسترده با تعدادی زیرمجموعه از عنوان های شغلی UX است. شاخه های مختلفی از سئو وجود دارد که باید آنها را
در نظر بگیرد. سئو فنی مواردی را شمال می شود که در زمان توسعه انجام می شود . اگر برنامه نویس نیستید ، می توانید آن را
نادیده بگیرید. سئو محتوا مواردی است که بازاریابان ان را انجام می دهند. اگر بازاریاب نیستید ، می توانید آن را
نادیده بگیرید. SEO استراتژیک یک نمایش کلان از برنامه های یک سایت است. همه افراد در هر پروژه باید استراتژی SEO
را درک کنند.
SEO استراتژیک موضوعاتی مانند صفحات فرود ، سایتهای تک صفحه ای ، اینکه آیا وبلاگ لازم است و یا
چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد. سئو استراتژیک تمام شاخه های دیگر سئو را تغذیه می
کند. آنقدر اساسی است که اولین تصمیمات مربوط به یک سایت را به شما یاداور می شود.
6. زبان
دوم
احتمالاً تاکنون متوجه شده اید که وب فراتر از محدوده شهر شماست. یک ابر نیروی جهانی است ، میلیاردها نفر که
به یک زبان صحبت نمی کنند.
اگر انگلیسی زبان بومی نیستید ، یادگیری انگلیسی ممکن است امری عذاب آور باشد. نیازی
نیست که خیلی روان باشید مطمئناً نیازی به شاعر بودن نیستید ، اما اکثریت قریب به اتفاق اسناد ، رابط کاربری گرافیکی ،
پست های وبلاگ ، انجمن ها ، کنفرانس ها و خود وب به زبان انگلیسی هستند .
7. گفتن ، "نه"
ترس
این است که اگر پروژه یا درخواستی را رد کنیم ، دفعه دیگر به ما ارجاع نمی شود وجود دارد. مسئله این است که ما وقت زیادی
در روز نداریم. اگر ما تمام وقت روی یک پروزه کار کنیم و در نهایت آن را بد انجام دهیم چه می شود.... ، بنابراین
باید محدودیت هایی در پذیرش کار داشته باشیم. هر زمان که می گویید "بله" ، یک دلیل برای "نه" گفتن هم جستجو کنید،
ممکن است فرصتی عالی کاری در آینده نزدیک برای شما محیا شود. به هر حال ، مهربان باشید. و یک پیشنهاد ارجاع مشتری
به جای دیگر ارایه دهید. بهتر است "نه" بگویید تا اینکه به پروژه عالی بعدی "نه" بگویید زیرا بیش از حد کار برای انجام
دادن دارید.